De administratie in Zwolle
Ieder administratiekantoor in Zwolle heeft het verzorgen van de volledige financiële administratie in zijn dienstenpakket. Afhankelijk van het soort onderneming kan de administratie erg simpel of juist heel omvangrijk zijn. Voor een zelfstandige zonder personeel die met name zijn diensten aanbiedt, zal de administratie redelijk eenvoudig zijn. De verkoopfacturen maakt de ondernemer zelf en hij ziet er zelf op toe dat zijn klanten zijn facturen betalen. Een administratiekantoor in Zwolle weet dat het voor veel ondernemers vaak mogelijk is om, met een beetje begeleiding, de administratie zelf te boeken. Voor ondernemers met personeel, die bijvoorbeeld producten verkopen, zal de administratie veel meer omvatten. Hier krijgt de ondernemer onder andere te maken met de loonadministratie voor zijn personeel, inkopen, verkopen en uiteraard een bankrekening en/of kas. Met name de loonadministratie wordt door veel ondernemers uitbesteedt aan een administratiekantoor. En ook hiervoor kan hij weer prima bij een administratiekantoor in Zwolle terecht.
Administratie en Accountancy
Accountancy omvat veel meer dan alleen het verwerken van de administratie en het samenstellen van de jaarrekening. Naast het inboeken van de facturen, de bankafschriften en de loonjournaalpost, gaat de accountant van een administratiekantoor in Zwolle graag met je in gesprek over de kansen en bedreigingen voor je onderneming. Hoe is het gesteld met de bedrijfsvoering en de functiescheiding, waar liggen de mogelijkheden voor kostenbeheersing en waar liggen de kansen om de organisatie te versterken. Denk je er over om te stoppen met je onderneming of zit je tegen je pensioen aan? Dan kun je ook voor persoonlijke zaken zoals bedrijfsopvolging of overnamebegeleiding bij een administratiekantoor in Zwolle terecht.
Salarisadministratie en HRM
Waar veel administratiekantoren alleen de loonadministratie en de bijbehorende aangifte loonheffingen voor je verzorgen, kun je bij diverse administratiekantoren in Zwolle ook terecht voor HRM-diensten. Deze HRM diensten omvatten veel meer dan alleen de salarisadministratie. Vanaf het moment dat je eerste werknemer in dienst komt tot aan zijn laatste werkdag, verzorgt een administratiekantoor in Zwolle alle voorkomende werkzaamheden. Zij hebben kennis van arbeidsrecht, sociale verzekeringen en CAO’s. Maar ook van personeelsverzekeringen, verzuimbeleid, secundaire arbeidsvoorwaarden en beloningsadviezen. Het administratiekantoor in Zwolle kan een (concept)arbeidsovereenkomst voor je verzorgen, het nettoloon berekenen en de aangifte loonheffingen verzorgen. Maar zij kunnen je ook adviseren over de manier waarop je afscheid kan nemen van een werknemer bij het niet goed functioneren of bij een verstoorde arbeidsrelatie.
Het automatiseren van de administratie
Zeker in deze tijd, waarin veel mensen vanuit huis werken, is het van belang om je administratie zo veel mogelijk te automatiseren. Facturen worden nauwelijks nog per post verzonden, maar komen per mail bij de onderneming binnen. Facturen die wel per post binnenkomen kun je scannen en bankafschriften kun je inlezen. Hierdoor heeft een administratiekantoor in Zwolle altijd dezelfde informatie als de ondernemer heeft en kunnen zij meekijken indien de ondernemer vragen heeft. Er zijn meerdere administratiekantoren in Zwolle die ervaring hebben met online software pakketten en zij helpen je graag bij het optimaal instellen en inrichten van het door jou gekozen pakket.